Wednesday, April 6, 2011

hitam putih hijau merah

credit to mr.google.

Kenapa lampu kat jalan tu ada warna hijau merah dan kuning? Sebab kalu tak ada warna tu mana kita nak tahu bila masa nak kena jalan kan? Kenapa lampu dalam bilik warna putih? sebab kalau warna lain, peninglah nak study kan?

Kali ini bukan nak cerita pasal warna.. tapik nak kaitkan dengan kehidupan. Hidup ini pom ada warna. Hitam putih, merah, dan banyak lagi. Hitam akan muncul bila kita ada masalah. Putih pulak melambangkan bila masalah selesai. Merah sesuai bila kita berani melakukan sesuatu yang baru.


credit to cik google gak.


Macam mana pom masalah tetap akan wjud. tak kisahlah macam mana pom kita cuba nak elakkan masalah tu. Bila berdepan dengan masalah cuba bertenang, fikir, dan buat keputusan yang sebaik mungkin. Jangan lepaskan kemarahan, stress pada orang yang paling dekat dengan kita. especially bila orang yang paling rapat cuba bercakap dengan kita.

Dan kalau orang tu buat salah, maafkan dye. Perlu ke nak marah-marah?? Kesabaran setiap orang had dan batasnya. Bila buat salah, memang boleh dimaafkan. Tapik ingat kejadian tu akak sentiasa terpahat di hatinya. Jangan sampai satu hari nanti ada parut yang permanent di hati. Bila itu dah berlaku, trust me, hard for her to believe you again. I had felt it before.

Jodoh, maut , pertemuan ditetepakan oleh ALLAH. Sentiasalah menghargai orang di sekeliling mu. Tak kisah lah siapa pom die. Ibu, bapa, adik, kawan or special one. Setiap manusia tak pernah sempurna. Fahamilah mereka. Ingat, kadang-kadang orang kita benci , yang itulah yang akan membantu kita di saat kesusahan.

Seoreang yang saya kenal pernah suruh saya dengr lagu ini. Lagu ini mungkin agak lama tapi liriknya sangat menarik. Just a song for us to thought.

No I can't forget this evening
Or your face as you were leaving
But I guess that's just the way the story goes
You always smile but in you eyes your sorrow shows
Yes, it shows


No I can't forget tomorrow
When I think of all my sorrow
When I had you there but then I let you go
And now its only fair that I should let you know
What you should know


Chorus:
I can't live if living is without you
I can't give, I can't give anymore
Can't live if living is without you
Can't give, I can't give anymore


No, I can't forget this evening
Or your face as you were leaving
But I guess that's just the way the story goes
You always smile but in you eyes your sorrow shows
Yes, it shows


Chorus(2x)


by Air Supply (without you)

thinking of it.

fionanis

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...