Sunday, December 26, 2010

Jangan Bersedih!

Oke entry kali ni lain sikit moodnya. nak kata sedey pom tidak. Nak kata happy sangat pom.. kira alhamdulillah la. Oke first sekali saya nak tanya pernah tak korang rasa keliru? Oke keliru disini membawa maksud berbagai perkara. Tapik yang pasti semua orang pasti pernah rasa keliru nak buat keputusan.

Saya pom pernah jugak rasa begitu. Yup! memang pening dan rasa bingung jugak la. Last2 saya dah buat keputusan. Keputusan kali ni memang di pengaruhi oleh mak ayah saya. Walaupom pada mulanya saya rasa agak sedey tapi bila pikir balik, Tak pe lah. Mungkin berkat Mak ayah saya akan berjaya.

Ramai yang cakap bila kita susah ( tak kisah lah dalam segi kewangan ka or pape pom) baru kita tahu siapa kawan dan siapa lawan. Oke kali ni saya nak share sikit sesetengah kata2 pemberi semangat yang saya dapat ari tu.. ;)

1) Bila dah buat keputusan jangan menoleh ke belakang
2) Apabila kita di beri pilihan, Ingatlah kemungkinan itu adalah cabaran untukmu.
3) Bila sukar , istikharahlah.. selepas itu nekad dan tetapkan pendirianmu
4) Tak semestinya apa yang kita mahukan adalah yang terbaik untuk kita.
5) Sentiasa mendekati Allah, mudah-mudahan kita beroleh kejayaan.

Oke sudah2 la cerita pasal saya. Sekarang ni saya nak share sikit. Oke. pernah dengar tak tajuk buku 'La Tahzan'?? La tahzan ni maksudnya jangan bersedih. Macam2 tips boley dapat aw. Baca jer sinopsis kat belakang pom da cukup buat saya tertarik.

Antara ayat yang paling saya suka ialah " Bergembiralah, tenanglah, bersikap optimislah dan jangan bersedih". satu ayat ni memang cukup buat sya rasa tertanya2 macam mana nak jadi orang yang begitu optimis dalam hidup.



Dulu buku ni tebal tapik sekarang penulisnya dah cetak dalam bentuk berjilid iaitu jilid 1,2 dan 3 untuk memudahkan buku ni di bawa. Harganya tak adelh mahal. Hanya RM9.80 je. Kalau boleh shopping sampai beratus tak kan lah yang ni xboleh beli kan? ;)

Oke nanti bila saya dah baca saya akan share lagi oke!!
p/s: sya harap ini yang terbaik...

till then, bye! :)

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...